۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۷۴۹۸۸۹
آیت الله کعبی:

دعوت به حضور در انتخابات از مصادیق برجسته امر به معروف است 

دعوت به حضور در انتخابات از مصادیق برجسته امر به معروف است 
آیت الله کعبی در همایش فعالان امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر این که نمی توان انجام این وظیفه را تنها از مردم خواست، از نهادها و سازمان‌های مختلف خواست تا وظایف خود را در قبال این فریضه الهی به درستی انجام دهند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شانزدهمین همایش فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان قم، از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محل سالن اجتماعات این جامعه برگزار شد.
 
اعضای جامعه اسلامی ناصحین، مجمع رهروان، طلایه داران و گروه‌ها و تشکل‌های امر به معروف و مطالبه‌گر استان قم، به عنوان فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان، در این همایش حضور یافتند.
 
آیت الله کعبی سخنران ویژه این همایش، در ابتدای سخنان خود ضمن بزرگداشت یاد خاطره مرحوم آیت الله آشتیانی، معاون فقید جامعه و مردم جامعه مدرسین گفت: در آغاز سخن یاد می‌کنیم از حضرت آیت الله آشتیانی، حضرت آیت الله احمدی میانجی از مؤسسین جامعه اسلامی ناصحین و مرحوم آیت الله شرعی که نقش ویژه‌ای در ترویج باورها، ارزش‌های اسلامی و حفظ فضای دینی قم داشتند.
 
امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرای دین است
 
وی امر به معروف و نهی از منکر را در کنار نماز و زکات، از جامع‌ترین و مهم‌ترین فرایض برشمرد و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ضمانت اجرای دین است. در روایت آمده است که از مهم‌ترین و ارزشمندترین واجبات، امر به معروف و نهی از منکر است و وجوب آن از ضروریات دین است.
 
دعوت به حضور در انتخابات از مصادیق برجسته امر به معروف است 
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ترک امر به معروف و نهی از منکر را سبب تضعیف ایمان، ارزش‌های اسلامی و موجب فروپاشی تدریجی هویت اسلامی در جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: در سایه امر به معروف و نهی از منکر حاکمیت ارزش‌ها ممکن می‌شود و مطابق روایات ترک این فریضه الهی باعث تسلط اشرار و حاکمیت مفسدین در جامعه می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود به تبیین آیات و روایاتی در بیان اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: در سایه انقلاب اسلامی و با پرچم داری امام راحل – قدس سره – بر اساس فرهنگ عاشوراء، امر به معروف و جهاد، به عنوان دو بال حفظ و گسترش اسلام ناب محمدی و دو بال پیشرفت و عزت اجتماعی، زنده شدند.
 
همه موظف‌اند بستر را برای اجرای احکام الهی فراهم کنند
 
نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطر نشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر هیچکس استثنا نیست و همه موظف‌اند بستر را برای اجرای احکام الهی فراهم کنند.
 
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اشکال مختلفی دارد. مانند طومار نوشتن یا راهپیمایی کردن و اگر به صورت فردی نتوان این وظیفه را انجام داد، باید به صورت تشکیلاتی این واجب را به اتمام رساند.
 
دعوت به حضور در انتخابات از مصادیق برجسته امر به معروف است 
 
سخنران ویژه این همایش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر صرفا دستور دادن و ممنوع کردن نیست؛ بلکه ایجاد زمینه‌های تحقق معروف و جلوگیری از منکر نیز جزئی از این فریضه واجب به شمار می‌روند.
 
وی تقویت مساجد با محوریت ائمه جماعات، تقویت فعالیت‌های اسلامی در بازار، استحکام بنیاد خانواده، اصلاح نظام آموزشی، پرورشی و تبلیغی، نیاز سنجی، مخاطب شناسی، تسلط بر فضای مجازی و ایجاد شبکه مردمیِ هوشمند و فعال را از جمله پیش نیازهای موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تأکید کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر باید برنامه داشت.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر دشمن با تمام توان خود به مبارزه با عفاف و حجاب می‌آید، باید با تقسیم کار، توزیع نقش، برنامه ریزی دقیق در حیطه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، خدماتی و فرهنگی و بدون انفعال، محیط را برای مبارزه با بی‌حجابی و فساد فراهم کرد.
 
وی خطاب به مسئولین تصریح کرد: نمی‌توان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را فقط از مردم خواست، نهادها و سازمان‌های مختلف باید وظایف خود در عرصه‌های مختلف را به درستی انجام دهند. از جمله مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض بر پایه از بین بردن شکاف طبقاتی و ترویج نماز.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حفظ نظام، امید آفرینی، بالابردن سطح رضایت عمومی و دعوت به حضور گسترده مردم در انتخابات را از مصادیق مهم و برجسته امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان داشت: شرکت در انتخابات، مشارکت برای حل مشکلات، تقویت نظام، تضعیف دشمن، پشتوانه وحدت و عزت ملی و یکی از واجبات مهم سیاسی است. هیچگاه نباید از انتخاب افراد صالح کوتاه بیاییم.
 
 وی ادامه داد: در کنار قدرت نظامی، این حماسه ملی حضور در انتخابات است که سبب تضعیف دشمنان می‌شود. انتخابات، جهاد نرم در راه خداست و این جهاد انتخاباتی سبب تقویت نظام و رهبری می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم توجه به وضعیت فرهنگی شهر قم خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد قم اسلامی را به قم غرب زده تبدیل کند؛ چراکه قم خاستگاه انقلاب است. لذا باید مردم قم در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند.
 
شایان ذکر است در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمد حسین طاهری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات این ستاد و آسیب‌ها و چالش‌های این عرصه ارائه کرد.
حسین عجمی
ارسال نظرات